fredag 12 augusti 2011

Marknadsföring på Internet.

För några år sedan bestämde jag mig för att börja ett nytt liv. Jag tänkte inte finna mig i att vara löneslav längre. Jag ville tjäna pengar på något eget. Men jag hade inget kapital att börja med. Så vad gör man då? Det var då jag upptäckte affiliatemakrnsdsföring. Att arbeta och tjäna pengar som affiliate går helt enkelt ut på att marknadsföra produkter åt andra. Det enda du behöver är: en dator, internet, en bra idé och tid. Den svåraste biten att få ihop är väl tiden i så fall. Och en bra idé kanske. Man får vara berädd på att prova sig fram.
  Som exempel; du kanske läser mycket böcker? Kanske du skulle vilja marknadföra böcker? Gå in på tradedoubler och titta vilka affiliateprogram de har där. Till exempel Bokus! Då kan du tjäna pengar på  Bokus! Perfekt! Då kan du alltså starta en hemsida där du marknadsför böcker, skriva recensioner  av böcker som du har läst till exempel. Sedan länkar du på din sida till Bokus. Om någon sedan besöker din sida, tycker att den bok du recenserat och rekommenderat verkar intressant så klickar denne på länken som leder till Bokus. Sedan kanske den personen köper den där boken. Då får du, som tack för hjälpen med marknadsföringen, en liten provision av Bokus.
  Det är kort hur det fungerar. På detta vis kan du arbeta självständigt, hemifrån, och tjäna bra med pengar om du lyckas! Men det är inte så lätt som det låter förstås, det tar tid och måste göras ordentligt, annars kommer du inte att lyckas. På denna sida kommer jag ge lite tips och trix på hur du går vidare för att tjäna pengar på internet. Du har absolut inget att förlora på att försöka, det behöver nämligen inte kosta dig mer än några hundralappar på sin höjd. Jag ska berätta mer senare...

Några artikeltips som handlar om pengar, arbete och lite annat:

DN DN SvD SvD AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar