torsdag 11 augusti 2011

Äntligen igång att tjäna pengar igen!

Jag har haft uppehåll med denna blogg ett tag nu. Men jag arbetar fortfarande hemifrån. Skillnaden från förut är att jag nu har en liten son att ta hand om. Det gör ju att man måste prioritera sitt arbete lite annorlunda. Så jag har lagt ner mest tid där jag kan tjäna mest pengar. På denna blogg tjänar man inte många kronor. Jag skriver den mest för att kunna ge inspiration till andra som vill göra något nytt med sina liv.
  Att överge det trygga arbetslivet kan ju kännas otäckt. Men jag lovar att det är värt det. Du får så mycket mer tid till annat än att jobba. Har du lyckats skapa en bra sida genererar den pengar mer eller mindre dygnet runt. Du kan göra andra saker under tiden. Som att ta hand om ett litet barn till exempel.
  Nackdelen är att det tar tid att bygga upp. Så säg inte upp dig idag. Börja istället att fundera på vad som intresserar dig, vad du skulle kunna tänka dig att marknadsföra på nätet.

Tips på några artiklar som handlar om ekonomi, arbete och pengar:

DN DN DN SvD SvD SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar