måndag 28 januari 2013

Dags att tjäna pengar online igen

Tjäna pengar hemifrån igen

Nu är det dags att börja tjäna pengar hemifrån igen. Denna blogg har varit inaktiv i nästan ett helt år. Då kan man ju tro att även jag varit inaktiv, att jag gett upp mitt nya liv att jobba hemifrån och tjäna pengar online. Men så är inte fallet. Jag har bara prioriterat andra saker.

Att tjäna pengar på nätet är ju inte det lättaste, inget är gratis. Det är ingen enkel genväg som vissa tyckts tro. Det innebär faktiskt ett ganska hårt arbete för att tjäna tillräckligt bra med pengar online för att lyckas överleva. Men det är och andra sidan väldigt rolig. Du kan arbeta hemifrån, med din dator som enda arbetsredskap. Du behöver inget kontor, du behöver inte några lager, du behöver inte sitta och klistra kartonger och printa ut fraktsedlar, du behöver inte sitta på någon buss, tunnelbana eller i några bilköer. Du kan leva ett mycket friare liv, du kan disponera din tid hur du vill. Du kan jobba på dagen, du kan jobba på natten, du kan jobba i sverige, du kan jobba utomlands. Valet är ditt. Det kan bli ditt nya liv!

Jag tjänar pengar genom att arbeta som så kallad affiliate. På denna blogg kommer jag att dela med mig av mina erfarenheter, så att även du kan börja ett nytt liv och börja tjäna dina egna pengar hemifrån om du vill. Det är otroligt roligt och stimulerande.

Jag ska försöka från berätta hur det går till från början. Först måste man ju ha en idé. Och det måste vara en idé som du kan tjäna pengar på! Vad finns det för produkter att tjäna pengar på online? Börja med att fundera på något som du tycker är intressant. Kanske är du intresserad av bilar, eller datorspel, eller filmer, eller böcker. Går det att tjäna pengar på dessa produkter genom marknadsföring på nätet? För att ta reda på det kan du till exempel skaffa ett konto hos Tradedoubler.

Tradedoubler är ett så kallat affiliatenätverk. Där kan du hitta olika webbutiker att samarbeta med. Du kan helt enkelt göra reklam för deras produkter på din blogg eller hemsida. Du lägger in länkar som går via Tradedoubler till den webbutik du gjort reklam för. Någon som besöker din blogg eller hemsida klickar sedan på länken - om de finner de finner din artikel intressant förstås. (Mer om det senare) Då hamnar de på webbutiken som säljer produkten. Förhoppningsvis köper de produkten i webbutiken. Då får du en provision på försäljningen. (vanligen mellan 5 och 10 %). På så vis kan du alltså tjäna pengar, utan att själv driva en webbutik, med att jobb det innebär. (Jag har nämligen haft en egen webbutik, så jag vet hur mycket arbete som krävs).

1. Tänk på något du är intresserad av som du vill göra reklam för på nätet.
2. Sök upp ett affiliatenätverk (tex Tradedoubler, finns många fler) och se efter om du kan samarbeta med någon webbutik som säljer de produkter du är intresserad av via nätverket.

Följ denna blogg för att lära dig mer om hur du börjar arbeta hemifrån och tjäna pengar online.

Jag berättar mer nästa gång...

Tjäna pengar online

3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Jag har precis själv börjat jobba online som klickjobbare och tänkte tipsa dig och dina läsare om Clickworker.com. Hoppas att informationen kommer till nytta!

    Crowdsourcing och clickjobbare, vad är det?
    Under senare år har begreppet ”crowdsourcing” myntats. Ordet, som är en kombination av orden ’crowd’ och ’outsourcing’, beskriver det sätt många företag tar hjälp av tillfällig arbetskraft i form av nätanvändare som kan arbeta flexibelt från sina egna datorer, när de vill och hur ofta de vill. Typen av jobb som en så kallad ”clickworker”, clickjobbare, kan bli erbjuden varierar från rena översättningsjobb till korrekturläsning, textförfattning (produktbeskrivningar, marknadsförningstexter m.m.), efterforskning på nätet, samt indexering och kategorisering av data.
    Genom etableringen av Clickworker.com i Sverige finns nu nya möjligheter för den som vill skaffa sig en extra inkomst, och runtom i världen har 300,000 redan registrerat sig på plattformen. Efterfrågan på svenska nätanvändare ökar starkt och många utländska företag vill komma i kontakt med de som kan översätta deras material till svenska eller utföra research å deras vägnar.
    Omfattande kunduppdrag delas upp i många mikrojobb av clickworker.com och dessa erbjuds till clickjobbarna (registrerade användare på clickworker.com) på nätportalen, mot en honorarbetalning. Efter att jobben har avslutats blir de kvalitetskontrollerade (även detta utfört av frilansare) och förs ihop till en helhet igen.
    Den som vill arbeta som klickjobbare behöver inga kostsamma översättningsprogram (som ofta är ett krav från andra byråer som förmedlar liknande service) i sin dator. Inte heller någon registreringsavgift eller formella kvalifikationer är nödvändiga. Ett enkelt online-test kvalificerar den som vill arbeta som skribent eller korrekturläsare och inom ett par dagar kan man vara igång och välja mellan de jobb som finns tillgängliga på hemsidan.
    www.clickworker.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria
      Jag har funderingar på att börja arbeta som clickworkare, men undrar lite om det här med taxnumber. Vet du hur det funkar och vad det är för nummer man ska ange?
      Har försökt leta info om det men inte hittat något vettigt. Har redan registrerat mig på clickworks, men utan den här lilla detaljen om tax number kommer jag ju inte att kunna få betalt vad jag har förstått.
      Tacksam för svar!
      Du kan maila mig på _helene@hotmail.se.
      MVH
      Helene

      Radera
  2. Hej. Jag söker också jobb som kan göras hemifrån. Håller på med anmälan till Clickworker och det låter ju bra att fler känner till det. Men, jag vill varna för ett amerikanskt företag som heter Real Translator Jobs. Där utlovas översättningsjobb i massor, utan att man har erfarenhet. När man "signar up" får man veta att ett "medlemskap" kostar 305 SEK och då får man en massa saker gratis! Men, det är bara en massa fler erbjudanden som de vill att man ska köpa och man blir bara skickade vidare och vidare på fler och fler sidor. Den "gratis" hemsidan kostar domännamn etc. Jag har krävt mina pengar tillbaka, vi får se hur det går.

    SvaraRadera