fredag 6 januari 2012

Tjäna pengar genom att jobba hemifrån

Nu är det nästan midnatt och här sitter jag framför datorn och jobbar lite. Det är ju underbart att jobba på natten. Tycker jag i alla fall. Eller, det kanske inte är själva jobbandet som är det bästa. Snarare är det väl det faktum att jag kan välja själv när jag vill jobba som är så skönt. Det är friheten med att arbeta hemifrån jag gillar allra mest.

Enligt SvD ser prognoserna dåliga ut inför det färska året. Detta är naturligtvis illa för oss alla. Det betyder att det blir trögare att jobba som affiliate också. Men jag tror ändå att det kommer att vara möjligt att tjäna pengar. Och kanske finns det även behov för just dig att tjäna lite extra pengar också. Då kan det vara en bra idé att jobba med affiliatemarknadsföring vid sidan av ditt ordinarie arbete.

För er som läste mitt förra inlägg om hur viktigt det är med en bra idé för att lyckas tjäna pengar på internet. Jag glömde ta upp en sak. Nämligen konkurrensen. Det vimlar ju av hemsidor på nätet som marknadsför allt möjligt. Och det kan ju vara tufft att locka till sig trafik som många slåss om. Din sida måste helt enkelt bli högre rankad än konkurrenternas.

När du gör en sökning på adwords - som med den där soffan i förra inlägget - så har du faktiskt möjlighet att se hur hög konkurrensen om sökordet är. Det finns nämligen en kolumn som heter konkurrens. Där rankas sökorden mellan: hög, mellan och låg.

För att din idé ska vara så pass bra som möjligt. Så att chansen att tjäna dina pengar blir så hög som möjligt. Då är det ju fördelaktigt om konkurrensen är låg. För ordet soffor är det hög konkurrens. Men och andra sidan är det bara "mellan" konkurrens för sökordet möbler.

Ja, det kan vara ganska knepigt att hitta något med låg konkurrens. Men man det kan ändå vara bra att tänka på.

Nu ska jag nog ändå sova ett par timmar. Det är ju helg för sjutton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar