torsdag 27 januari 2011

Tjänande tjänster

Direktörerna tjänar på den smällkalla vintern och de skyhöga elpriserna, vattenfalls VD tjänade 145 miljoner kronor, det är ju helt sjukt! Vad gör den människan egentligen? Jag skulle vilja följa honom en vecka och se vad man gör för att vara värd en sådan lön. Kanske, kanske är han det? I annat fall tänker jag stänga av all el, hugga ned ett träd och elda i vardagsrummet (jag har ingen kakelungn i min lägenhet), bara för att elbolagen inte ska få mina surt förvärvade pengar.

I går kväll deltog jag i en mängd olika marknadsundersökningar på nätet, det betalar sig faktiskt hyfsat, inget man kan leva på, om man inte vill sitta framför datorn alltjämt och göra undersökningar förstås, det är inte så fantastiskt roligt tyvärr, men det ger klirr i kassan. Du behöver bara signa upp dig, anmäla dig på en mängd olika sidor, för olika företag som sysslar med undersökningar, till största del i US eller utanför sverige (de flesta svenska ger inte cash, de ger små presenter istället)...prova..!

Tunnelbande strejk idag i Stockholm, tur att man arbetar hemma så att man slipper ge sig iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar