torsdag 15 september 2011

Att arbeta om hösten

Det är skönt att kunna arbeta hemifrån då hösten nalkas. Nu börjar kylan komma, och regnet. Då är det extra skönt att inte ha något jobb att behöva stressa iväg till. För mig är det slutstressat. Jag sitter ibland vid mitt köksbord och ler litet åt folket som hastar iväg mot sina kotor och arbetsplaster med bussar och tåg. Tänk all den trängseln. Det är ett minne blott för mig! Speciellt skönt är det ju nu när SL höjt priset på månadskortet. På så vis sparar jag ytterligare litet pengar. Jag tackar för mitt nya liv, och jag hoppas att jag aldrig någonsin kommer att behöva tjäna som löneslav mer.

Ett tips till dig som vill börja arbeta som affiliate och arbeta hemma: skaffa dig ett bra domännamn. Jag kan rekommendera att använda beniro.se. Ta en titt in till dem. Köp dig ett domännamn billigt. Kostar ungefär runt 100 kr om året. Det är ju inga stora pengar. Du behöver inte köpa något paket för dyra pengar. Du kan använda google sites, för att bygga en enkel hemsida gratis.

Har du inte redan skaffat dig ett AdSense konto hos google, så gör det redan idag. Det går enkelt och är snabbt. Du kan tjäna extra pengar på AdSense annonser på din hemsida, eller din blogg.

Ett annat sätt att tjäna pengar är att skriva artiklar, för till exempel hälsoartiklar.se. Då behöver du inte ens någon hemsida eller blogg! Kan vara bra som en extra inkomst.

Nu ska jag gå från mitt arbete och ut till köket för att värma en kopp te. Sedan är arbetsdagen slut och jag tänker lägga mig och gå upp då jag är utsövd i morgon. För det kan jag! Ingen annan än jag styr mitt liv. Det är helt klart värt att börja arbeta hemifrån, jag lovar, och jag kommer fortsätta ge dig tips på denna blogg om hur du går tillväga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar