tisdag 20 september 2011

Mer inkomster till din egen budget

Idag presenterade regeringen med Mr Borg, Anders Borg i spetsen, sin budget. För oss som arbetar, ja, för även jag arbetar även om jag gör det hemifrån. Vissa tycker, av någon märklig anledning att jag är arbetslös för att jag inte är anställd!??

Nåväl, vi som arbetar får inte mycket pengar, inget jobbskatteavdrag alltså. Men sänkt restaurangmoms blir det. Frågan är om maten blir billigare. Antagligen inte. Men förmodligen kommer restaurangerna tjäna mer pengar och kunna anställa fler. (Frågan är om det behövs? Kommer fler besöka restauranger även om de höga priserna behålls?)

Hur som helst så tänkte jag ge ett tips på hur du kan tjäna lite extra pengar. Och få mer utrymme i din egen budget. Om du är duktig på att skriva artiklar, på engelska, så kan du kika på den här länken! Du kan tjäna runt $ 20 per sida, eller mer. Du registrerar dig och får skriva en testartikel. Om du blir godkänd är det bara att köra på.

Kanske inte att du kan försörja dig på det. Du kan säkert tjäna mer om du frilansar som journalist istället. Men du kan få in lite extra pengar i alla fall. Du behöver inte göra något research arbete själv. Du behöver bara skriva rakt av. Men det klart, du måste vara bra på engelska och kunna skriva bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar