onsdag 21 september 2011

Låt din hemsida arbeta övertid åt dig istället

Denna grå grumliga morgon läste jag en artikel i DN om att nittio procent av alla svenskar jobbar övertid. Det låter oerhört mycket. Jag tycker det verkar tragiskt att folk offrar så mycket av sin fritid till att arbeta. Men visst, det är väl ok om man tycker att det man jobbar med är så roligt att man glömmer allt vad arbetstid heter.

Men enligt artikeln så är den vanligaste orsaken till att folk arbetar övertid låg bemanning. Och då kanske man inte arbetar övertid för att man tycker det är kul. Snarare för att man måste, för att man är rädd att bli uppsagd.

Jag förordar ju istället att börja ett  nytt liv. Att börja arbeta hemifrån istället. Med affiliatemarknadsföring. Att styra över sina egna arbetstider. Och; ja, till en början krävs det en stor insats, och jag vet inte hur många timmar jag lagt ned för att komma igång och tjäna pengar. Men det har varit mig ett nöje och helt klart värt det. När du väl fått igång din hemsida så arbetar den åt dig dygnet runt. Och du behöver aldrig bekymra dig om övertid mer. På denna blogg har jag skrivit mer om att arbeta som affiliate och hur du kommer igång. Och jag kommer att fortsättningsvis ge fler tips här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar