måndag 28 mars 2011

Arbeta borta

Tidig morgon och ny snö. Man blir så trött emellanåt. Jag skulle ju kunna ta min laptop och flytta ned till Italien om jag ville. Och det kanske jag gör. Jag är ju min egen och kan bestämma själv. Om du vill locka trafik till din sida så kan du använda googles AdSense. Med det verktyget skapar man sådana små google-annonser som finns på den här sidan. Varje gång någon klickar på annonsen får du betala en liten slant, men har på så sätt lockat någon till din sida, som sedan kanske klickar sig vidare och köper något från de nätbutiker du marknadsför. Förhoppningsvis får du då en provision som är mer än det du betalade för annonsen. Så har du tjänat lite pengar. Men det är naturligtvis ännu mer fördelaktigt om du kan locka trafik till din sida ändå, genom att hamna högt upp i sökmotorernas träfflistor, men det tar som sagt tid.

Lite tips på artiklar om pengar, arbete m.m.

SvD DN DN DN DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar