torsdag 3 mars 2011

Brist på pengar eller tid..

Jag undrar om jag kan få ledigt i morgon? Tja, nja, JO, det klart jag får. Det bestämmer jag ju själv:) Tänkte ta en lång weekend. En av fördelarna med att arbeta hemifrån och vara sin egen chef. Affiliatemarknadsföring är genialt! Då du väl fått igång en hemsida med annonser som genererar pengar så behöver du ju inte sitta och bevaka den hela tiden. Den arbetar åt dig 24 tim om dygnet. Så om du tar ledigt en dag så tjänar hemsidan pengar åt dig. Det svåra är att nå dit naturligtvis. Det handlar om kunskap hur man gör för att locka trafik till din sida. Det kräver att du gör din sida relevant för tex. Google, så att du hamnar högt upp i sökmotorerna. Jag har skrivit lite om det tidigare. Det gäller att ha tålamod, det kan dröja flera månader, upp till ett år innan du börjar tjäna några pengar. Därför är det många som börjar, men har sedan inte tålamod att hålla på och lägger därför av. Men om du ger dig tusan på att det ska gå så är det absolut fullt möjligt. Och det är starkt att rekommendera till dig som vill tjäna extra pengar. När du väl byggt upp en bra sida, så behöver du bara uppdatera och underhålla den, tar max någon timme om dagen...lite beroende på vilken typ av sida du har förstås...

Jag vill tipsa om några artiklar som jag tycker är läsvärda idag:
Om pengar, arbete, Internet m.m.


SvD SvD SvD DN DN Exp Exp AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar