torsdag 24 mars 2011

Betald semester

Någon frågade om jag får semester. Nja, får semester får jag inte, inte betald semester som man får som anställd. Jag får tjäna ihop pengar själv till semestern så klart. Men och andra sidan är hela min tillvaro som en slags semester. Att arbeta hemifrån gör ju att jag kan bestämma helt över mitt liv. Att inte ha någon chef hängandes bakom ryggen är obeskrivligt befriande. Att arbeta med affiliatemarknadsföring är ju perfekt om man vill ta semester. Om man har en sida som drar till sig trafik vill säga. Då sköter den sig ganska bra själv. Pengarna strömmar in och jag behöver bara underhålla och uppdatera sidan. Men att bara leva på affiliate marknadsföring är svårt. Jag har ju en egen nätbutik också, och det är med den jag drar in de mesta pengarna. Men det kräver också så klart mer arbetsinsats. Men jag har byggt upp hela min nätbutik med pengar jag tjänat på affiliatemarknadsföring. Börja bygga upp en sida nu, då hinner du nog få trafik till den lagom till julhandeln, får då kan man tjäna ganska mycket, ja, det beror ju på vilka produkter man marknadsför förstås. Jag ska berätta mer om hur man lockar trafik till sin sida senare...

Några lästips på artiklar om pengar, arbete, internet m.m.

SvD SvD SvD DN DN DN DN DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar