fredag 25 mars 2011

Fredag hela veckan

Fredag. Även om jag nu jobbar hemifrån och kan spendera veckorna som jag vill så är ändå fredagar litet trevligare. Folk i allmänhet är ju litet gladare. Slav veckan är över för den här gången och två dagar där de får göra vad helst de vill hägrar framför dem:) Jag har fredag hela veckan, så jag borde ju vara gladare än genomsnittet:) Locka trafik till din sida. Sökordsoptimering. Du måste skapa din sida så att den är relevant för google. Allt du skriver på sidan skriver du mer eller mindre för sökmotorerna. Så att de ska hitta din sida då folk gör sökningar på tex google. Men självklart måste ju texterna du skriver även innehålla vettiga saker och vara förståliga för dem som läser dem. Där i ligger det knepiga. Att försöka marknadsföra en produkt på vettigt sett samtidigt som det är sökordsoptimerat. Det finns företag på nätet som kan hjälpa dig att sökordsoptimera. Men det kostar mycket pengar. De pengarna kan du ju lätt tjäna in genom att göra det själv. Använd googles gratis verktyg; adwords, där finns ett verktyg som du kan använda för att få fram relevanta sökord till din blogg eller hemsida. Där kan du även skapa annonser, det ska jag berätta om en annan dag.

Några lästips om pengar, arbete och lite politik;

SvD SvD DN DN DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar