måndag 7 mars 2011

Sätt igång och tjäna!

Ännu en gång måndag. Men jag har inte någon särskild måndagsångest längre. Det hade jag förr innan jag började tjäna mina pengar hemifrån. Då jag var anställd fortfarande. Sedan upptäckte jag möjligheten att tjäna en slant på att göra betalda marknadsundersökningar på nätet. Där finns faktiskt lite pengar att tjäna. Men det kanske inte är så jätte roligt alltid. Efter ytterligare några månader upptäckte jag att jag kunde tjäna pengar på att marknadsföra andras produkter. Så kallad Affiliate. Det är lätt att starta upp en hemsida, och det kostar nästan ingenting. Det gäller förstås att ha en bra idé. Till exempel: tänk att det är många som dricker kaffe varje dag. Alltså finns där en stor marknad. Då kan en bra idé vara att till exempel testa kaffekokare, espressomaskiner o.s.v. och sedan samarbeta med olika nätaffärer som säljer dessa produkter, så om någon läst dina kaffekokare test, sedan klickar sig vidare till nätbutiken som säljer kokarna och köper en, så får du en liten provision. Läs mer på tradedoubler eller affiliator, du kan gå med i deras nätverk gratis, och så kan du kika på vilka de samarbetar med och om de har några lämpliga produkter som du vill marknadsföra. Det är bara att sätta igång. Och kom ihåg att ha tålamod, det kommer att ta ett tag innan du lyckas tjäna pengar. Gör dock INTE som i den här artikeln!

Några bra artiklar att läsa ur dagens nättidnignar. Handlar om jobb, pengar, internet m.m

DN DN DN SvD SvD ExP AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar