onsdag 9 mars 2011

Tid är pengar.

Någon undrade hur många timmar per dag jag lägger ned på mitt internet jobbande. Det varierar naturligtvis. Men för att tjäna pengar på att arbeta hemifrån krävs det en del. I alla fall om man ska leva på det. Så jag jobbar nog ungefär som jag skulle gjort om jag var anställd. Kanske mer till och med. Men det är ju friheten att disponera tiden själv som är den stora grejjen med det hela. Vara sin egen chef. Göra det man tycker är kul. Jag tror det är svårt att överleva endast som affiliate. Det går nämligen upp och ner ganska kraftigt. Ibland strömmar det in lite porvisioner, ibland nästan ingenting. Men att jobba som affiliate är en bra extra inkomst. Ett tips är att du fokuserar på kanske en till två sidor och gör dem bra. Bättre än dina konkurrenter. För det finns oftast en hel drös med sidor inom samma område. Startar du tio sidor så kommer så blir det en väldigt massa jobb och du kommer förmodligen inte lyckas göra någon av sidorna bra, eller bättre, än dina konkurrenter.

Några tips på artiklar från dagens tidingar på nätet:
Handlar om arbete, pengar och internet.

SvD SvD SvD DN DN DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar