onsdag 9 februari 2011

Att tjäna en slant

Att jobba hemifrån är en lyx. En enorm frihet. Slippa ruttna på ett kontor. Styra sin egen vardag. Jobba i sin egen takt. Men det är självklart inte lätt. Ingenting kommer gratis. Det krävs en hel del tid och tålamod. Ded kan dröja flera månader, ja, till och med över ett år, innan en sida börjar bringa in inkomster. Och den måste hela tiden underhållas. Så det är ingenting för den som inte har tålamod och uthållighet. Så, det är alltså ingen idé att säga upp sig från jobbet och börja bygga upp en sida och tro att man ska kunna försörja sig. Man får börja bygga medan man jobbar som anställd. Och så sakta, sakta börjar inkomsterna trilla in. Tille en början är det en perfekt extra inkomst. Men om man ska leva av det krävs det att man har fler inkomskällor.

Produktplacering i teveprogram blir allt vanligare. Jag tycker inte det är någonting dåligt egentligen. Om det inte tar för mycket plats. Jag har inte ens tänkt på det. Om intäkterna gör att det kan produceras bättre teve så är det väl perfekt i så fall!?

Menar de på allvar i denna artikel att politiker i riksdagen ibland råkar trycka fel!? De som har så bra betalt borde man väl ändå kunna begära att det kan trycka på rätt knapp? Ja lr Nej. Sen vilken knapp man tycker är "rätt knapp" är ju en helt annan sak..

Denna artikel i SvD gör mig inte mindre flygrädd:) Nästa gång jag flyger ska jag be att inte få en norsk pilot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar