torsdag 17 februari 2011

Jag håller mig undan kylan

Jag vaknar med ljuset, så jag kommer upp allt tidigare och tidigare nu. Det är ju skönt. Även om jag arbetar hemifrån och egentligen inte behöver gå upp tidigt. Men det är ändå bra att få något gjort på förmiddagen. Så kan jag ägna mig åt helt andra saker på eftermiddagen. Det är det som är poängen med att jobba hemifrån och tjäna pengar på nätet. Att få större frihet att disponera sin egen tid. Men det bästa ändå just nu är att slippa gå ut i kylan.

Att tjäna pengar på din blogg är ett bra extrajobb. Kanske det inte ger jättemycket pengar. Men ett par hundralappar kan det inbringa om du har flyt. Bra sätt är att starta upp ett AdSense konto hos Google. Där får du betalt per klick. Även om det bara är småpengar. Vill du tjäna mer pengar så ska du bli affiliate. Alltså; marknadsföra produkter via din blogg. Men det beror ju helt på vad du bloggar om. Bloggar du om hundar, husdjur så finns det säkert företag som är intresserade av att annonsera på din blogg. Du tjänar pengar om någon klickar på annonsen, och sedan köper något på annonsörens sida. Du får en liten slant i provision. Läs mer på tradedoubler om detta!

Rekommenderade artiklar om kyla, ekonomi och arbete:

DN DN SVD SVD Exp

1 kommentar:

  1. Arbeta hemifrån är nog det häftigaste man kan ägna sig åt.
    Att bygga upp återkommande inkomster.
    Vi har olika sätt att arbeta, men vi kanske kan lära av varandra?

    Mvh
    Mikael Sääf
    www.mikaelsaaf.nu

    SvaraRadera