måndag 21 februari 2011

Tjäna på optimering

Ännu en arbetsdag:) Att arbeta hemifrån, på det sätt jag gör, med datorn alltså. Det behöver ju inte betyda att jag alltid just sitter hemma och jobbar. Ibland sitter jag på något café, eller på bibliotek. Jag är helt fri att välja själv. Det är så skönt att inte ha en specifik arbetsplats som jag måste gå till varje dag.

Det bästa med att arbeta med affiliatemarknadsföring är, när du väl byggt upp en fungerande site, att din hemsida jobbar åt dig 24 timmar om dygnet. Du kan tjäna pengar medan du sover. Men det klart, för att börja tjäna mycket pengar, krävs en kraftig arbetsinsats. Det tar tid att bygga upp. Du måste ju kunna lyckas locka trafik till din sida också. Det gör du med sökordsoptimering. Du kan ju även annonsera, men det kostar ju pengar, låt sökmotorerna arbeta åt dig istället. Och medan de gör det, beställer jag in ännu en cappucino!

Dagens tips: använd gratis verktyget google adwords, de kan hjälpa dig hitta sökord som har relevans till det din sida ska handla om!

Lästips till morgon cappucinon: om IT och Internet, pensioner, pengar, arbete och välfärd.

DN DN DN DN SvD SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar