tisdag 1 februari 2011

Gör något åt fattigdomen!

Ibland går det trögt att arbeta som affiliate, under januari månad är det inte någon höjdare direkt, men man överlever, på sparade slantar från december. Jag kan inte påstå att jag blir direkt rik av att hålla på med sådant här, men det är inte det jag är ute efter, jag vill åt friheten att inte behöva plåga mig iväg till en arbetsplats varje morgon och knäböja inför chefen, jag vill vara min egen, tjäna mina egna pengar!
Jag har funderat ett tag på att starta en nätbutik...sälja hamburgare kanske, med direkt hemleverans..hehe

Det är beklagligt att läsa att fattigdomen ökar i Sverige, (dock var det en kvinna på teve i morse som ojade sig över att hon inte hade råd att köpa tevespel till sitt barn) men ändå, det är ett allvarligt problem förstås, lösningen är väl att det skapas fler jobb! Fler måste våga starta egna företag, men det är tufft att ta steget, det är ju inte en helt pålitlig försörjning alla gånger. Men det det finns ju, som jag nämt ett antal gånger på den här bloggen :) Olika sätt att skaffa sig extra inkomster på nätet, som affiliate, betalda marknadsundersökningar eller starta en webb butik! Sedan är jag fullt övertygad om att det behöves ett bra socialt trygghetsnät, det gör att folk vågar mer, vågar prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar