torsdag 3 februari 2011

Att tjäna från massan

Så är det torsdag. Det bästa med den här dagen så här lång är att det ljusnade tidigare än igår i morse:) Igår fastnade jag i kollektivtrafiken då jag varit i staden. Tycktes helt glömt av att det råder rusningstrafik runt klockan fem. Jag har arbetat hemifrån ett bra tag nu. Så världen utanför tycks mig en aning främmande. Men nu lärde jag mig igen och påmindes ytterligare om varför jag gör det jag gör; jag kan välja att INTE åka tunnelbana klockan fem.

Ett annat sätt att tjäna pengar på! Bli politiker, eller, rättare sagt, gift dig med en (moderat) och låt henne (lr honom) höja lönen åt dig:) Tack för skattepengarna som ni jobbat ihop åt oss, säger de. Förövrigt så är det här goda nyheter, under förutsättningen att Borgs kristallkula fungerar och att verkligheten inte bjuder på obehagliga överraskningar. Den som lever får se. Dock är det ju trist att vissa företag sparkar folk trots att de tjänar massor av pengar. Men de tjänar väl inte tillräckligt kan tänkas. Jag tror att Maud har rätt i den här artikeln i DN där hon menar på att elmarknaden måste regleras för dem som inte gjort sina el-val, eller också är hon bara ute och röstfiskar då hon vill ställa sig på konsumentens sida nu, helt plötsligt vad det verkar, för Centern ligger ju risit till i opinionsundersökningarna, men, trots det så skulle det ju underlätta för många om hon fick ned elpriserna till en mer rimlig nivå!

Om du ska börja som affiliate och vill öppna en hemsida. Då kan jag rekommendera beniro.se, köp ditt domännamn där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar