torsdag 10 februari 2011

Hemmets domäner...

Jag har haft dåliga erfarenheter av svenskadomäner.se, de har ingen bra support, de är dessutom dyra. Så jag rekommenderar dem inte till dig som tänker börja bygga din egen hemsida. Då är beniro.se mycket bättre och biligare. Du kan köpa ett domänpaket och ett domännamn för runt en hundring. Du behöver inget webhotell om du till exempel använder google sites. Gratis är ju bra! Att ha ett bra domännamn är viktigt om du ska lyckas rankas högt av sökmotorerna. Så ta tid på dig att hitta ett bra! Det är mitt tips!

Lustigt att det finns dem som köar efter bostad utan att de egentligen behöver. Det förefaller ju helt galet! 7 av 10 har alltså redan en bostad. Men det är egentligen bara 3 av 10 som saknar bostad. Eller bara förresten. Det är ju trots allt ganska många människor som saknar bostad. Det finns ju många områden att bebygga runt om Stockholm, men, de flesta vill nog inte bo där, de vill ju bo i innerstaden, eller i en närförort, och de är berädda att betala för det. Men staden blir ju allt mer segregerad. Frågan är dock, om vi som ändå valt att bo utanför, för att det är billigare:) Vill subventionera för dem som propmt vill bo i hyresrätter i innerstaden, fast de inte har råd...ja, det är en knepig fråga det där.

Snökaos hotas det med idag igen, jag blir så trött, jag orkar inte mer snart, jag tar min laptop och sticker till tropikerna. Det enda som är till fördel för mig är att jag slipper gå ut, slipper ta mig till och från ett arbete. Det bästa med att jobba hemifrån. Och att slippa anpassa sig efter en arbetsgivare ständiga krav på att man inte får vara som man är!

Nu ska jag gå och inhanlda förnödenheter innan ovädret slår till på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar