torsdag 24 februari 2011

Tålamod.

I dag kan jag unna mig en sovmorgon. Att arbeta hemifrån är ju underbart! På frågan om jag saknar kollegor så är svaret; nix, inte alls faktiskt. Jag trivs bäst med att arbeta ensam. Arbeta helt i min egen takt, utan att någon annan ska ha en åsikt om det. Men det kanske inte passar alla? Vissa villl nog ha kollegor. Men man kan ju ha en bärbar dator och flytta ut i "verkligheten" lite, typ café eller bibliotek, och där finns det flera som jag. Som arbetar ensamma. Är sina egna. Fria från livet som anställd. För det är det jag tycker är det bästa; friheten. Att tjäna pengar på internet kräver förstås en hel del tålamod. Det tar tid att bygga upp hemsidor med annonser som genererat pengar. Men om du är anställd nu så är det bara att börja vid sidan av. Du bör ju även vara medveten om att det finns en hel del konkurrens. Det är många som bygger sidor och vill locka trafik dit. Men det är bara att se till att bli bättre än dem. Sökordsoptimera ordentligt. Se till att din site får relevans och hamnar högt upp i sökmotorerna. Men för att nå dit krävs tid. Så, tålamod alltså...

Lästips till den sena frukosten:) Om pengar, arbete och, ja, lite väder!

SvD SvD SvD SvD DN DN ExP AB AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar