måndag 28 februari 2011

Loggar in på arbetet.

Aaah, måndag! Från mitt fönster kan jag se hålögda och stressade människor på väg i riktning mot bussar, tunnelbanor och bilar. Men jag blir kvar här hemma, läppjandes på min cappucino. Jag arbetar hemifrån och knäppar igång min dator och loggar in. Och här är jag nu, redo för en ny måndag. Steget för att ta sig till jobbet är bara ett knapptryck således.

Jag har ju en hemsida där jag tjänar pengar med affiliatemarknadsföring. Inom ett område som jag inte avslöjar just nu. Det ingbringar ganska bra med inkomster. Det krävs att jag underhåller och uppdaterar varje dag. Men annars arbetar den åt mig 24 timmar om dygnet. Även då jag ligger och sover. Så det är oerhört fördelaktigt. Så, när jag nu loggar in på datorn så kan jag konstatera att det trillat in lite pengar under helgen. Inga miljoner, långt ifrån, men ändå, en liten summa. Du kan tjäna pengar på din blogg, om du har mycket trafik alltså, genom Google AdSense. Det blir inga stora summor. Men lite. Och det kan ju vara ditt första steg mot att arbeta hemifrån.Gå in på https://www.google.com/adsense och läs mer om det..

Lästips, om Internet, Arbete och Pengar.

DN DN DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar