tisdag 8 februari 2011

En mulen morgon...

En surmulen morgon. Molnen hänger tunga över Stockholm idag. Så jag tänkte krypa tillbaka ned under täcket igen. Jag har ju förmånen att kunna göra det. Jag arbetar som bäst sent på kvällen, eller natten. Jobbar man hemifrån och tjänar sina egna pengar är det ju inga problem.

Ett bra tips om du vill bygga hemsidor enkelt är att använda google sites. Det är kanske inte optimalt. Men fungerar ändå hyffsat för en enklare typ av hemsida. Där kan du tjäna lite pengar med hjälp av google annonser. Så kallad AdSense.

Mubarak kan vara en av de rikaste i världen, till och med rikare än Mr Gates. Undra vad han tänkt göra med sina pengar? Vem tror att han kommer ge bort hälften till välgörenhet? Om du lyckats stata ett stort företag och tjänar massor av pengar. Då kan du kanske ta hjälp av den här mannen för din skatteplanering. Så som IKEA och Tetra Pak har gjort. Sköna skatte miljoner finns det att snuva den svenska staten på. Inkomstklyftorna ökar i Stockholm. Som om det vore en nyhet. Det har jag märkt länge. Jag bor utanför innerstaden, av den enkla anledningen att jag inte har råd att bo där:) Jag tycker att vädrets makter sällan är på skåningarnas eller södra sveriges sida. De drabbas alltid värst. Här i Stockholmsorådet har vi nästan aldrig några stormar, men nu när jag skrivit det blåser det säkert upp förstås! Molen hopar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar