fredag 4 februari 2011

Lördag hela veckan?

Äntligen Fredag! Sovmorgon i morgon...eller, vänta nu, jag har nog haft sovmorgon varje morgon. Det är ju en av fördelarna med att arbeta hemifrån, i sin egen takt. Dock har det hela ett litet pris. Ofta blir det ju så att man även jobbar lite på helgerna, man är aldrig riktigt totalt helt ledig som man ofta är som anställd. Men, som sagt, jag tycker det är ett litet pris att betala. Jag har så pass mycket mer fritid ändå.

Jag gillar choklad och uppskattar den här artikeln i aftonbladet, det verkar hjälpa mot det mesta. Om du är stressad, ta dig en bit choklad för tusan och slappna av! Man blir väl inte för fet av att äta för mycket, eller?

Andra som har det tufft på jobbet är piloterna, vad det verkar, de somnar för att de är så utarbetade, tydligen. Men å andra sidan, behöver piloterna verkligen vara vaken under hela flygningen, det finns väl autopilot? De behöver bara ställa klockan på väckning då det är dags att landa..:) Eller, man kanske inte ska lita för mycket på tekniken (men å andra sidan finns ju alltid den (felande) mänskliga faktorn).

Jag läste en artikel i DN om att skulderna hos kronofogden ökar. Någon av fogdarna trodde det berodde på att folk har fler fakturor att hålla reda på, och att det är därför... nej, det tror inte jag, jag tror att det är för att köphysterin (lr kreditköphysterin snarare) gör att folk köper saker fast de egentligen inte har råd, det är problemet!

Sedan är det ju det där med sjukförsäkringen, jag läste att i Norge har man inga karensdagar och 100% ersättning (och är ett av de länder i Europa som har högst sjukfrånvaro, det finns nog ett samband där:). Och så skulle vi väl i Sverige också kunna ha det, om vi hade de oljepengar som Norge har alltså! Så; vi tar tillbaka Norge! (Rättning: Vi tar deras olja!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar