måndag 7 februari 2011

Måndagens bidrag till tillvaron

Måndagar betyder sovmorgon för min del, drar ut lite på helgen. Ligger kvar i sängen och hör hur grannen svär åt väckarklockan då den ringer. Jag kan dock dra mig och somna om med ett leende på läpparna. Sedan rullar jag ur sängen vid niotiden, kokar kaffe och sätter på datorn. Så börjar min arbetsdag. Lugnt och skönt. Jag kör lite Forex trading, vilket är ganska vanskligt, hög risk, så det gäller att ha tungan rätt i mun:) Men det går att tjäna lite pengar där också!

Nästa finanskris slår till 2015 enligt E24, och det är bankerna som är skurkarna igen, som tar allt för stora risker. Har de inte lärt sig? Eller vad, vad?. dessutom är inflationen på väg upp och likaså matpriserna, så i värsta fall får man väl leva på havregrynsgröt fram till 2015, sedan, ja...? Själv var jag på Lidl och försökte handla billigt igår, men det var inte särskilt lätt, inte så mycket billigare där tyckte jag! Dessutom luktar det märkligt inne på varje lidl butik, är inte det märkligt?

Att berpå sossarna! Jag tycker nog Göran Persson har rätt i den här artikeln. Någonstans läste jag att han själv (GP alltså) ville att någon som tog över som partiledare skulle vara...ja, lite som han själv... annars träter dem om hur mycket eller litet bidragsparti de egentligen är, det är trenden, bidrag är visst ute...såpan fortsätter.. Nog är det i alla fall bättre att tjäna ihop sina egna pengar. Än att vara beroende av bidrag iaf?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar